pátek 21. března 2014

The Way of my life IV.

Jídlo, zdroj štěstí ale i pochybností



Dnes ve škole mám docela volného času a tak jsem se rozhodl napsat nějaký článek co se v poslední době děje. V minulém týdnu jsem se pustil do nového jídelníčku, který jako normálně přehnal. Všechno se odrazilo jak na psychice, tak na energii, a ve finálním důsledku to mělo katastrofický důsledek. V první řadě se to odrazilo na energii, první týden se dalo pracovat ze zásob, kupodivu to šlo i na 100%.. ale v tom dalším týdnu to už šlo poznat, únava byla můj minimální problém. Tréninky byli docela problém, moje nasazení bylo devastující a tak jsem se rozhodl po jednom semináři opět "překopat" jídelníček. Navýšil jsem příjem sacharidů a energie? Ne a ne se vracet. Dokonce jsem začal i "hřešit" a dodával tělu jednoduché cukry. Podvědomí regovalo, ale to bylo asi vše v dalším tréninku, tentokrát vedeným Monikou, jsem byl naprosto ztracený, věděl jsem, že nejedu na 100% a to mi psychiku srazilo na minimum. Začal jsem o sobě pochybovat i o svých cílem, zdánlivě jednoduché věci se staly obtížnými a o nějakém dalším tréninku jsem ani nepřemýšlel. Závod (Spartan Race) na který jsem se připravoval se zdál tak nedosažitelný, že jsem si nadával "do čeho jsem se to přihlásil", celkově cvičení mě přestalo bavit a všechno o co jsem měl zájem přestalo být aktuální, takže žádné cvičení, focení, vaření a nějaké dodržování životosprávy. Vždy jsem myslel, že už je to fakt, který příjmám a jinak to prostě nejde, ale šlo! Strava nebyla vůbec pravidelná, jídlo neobsahovalo tolik živit a dokonce nebylo ani zdravé. Jednoduchá diagnostika Psychická i Fyzická únava. Tak nějak jsem všechno vzdal, dal si od všeho pauzu a začal se soustředit na školu. Dnes mohu říct, že jsem se opět posunul dále a se správným poměrem Bílkovinu, sacharidů i cukrů jsem se dostal zpět nahoru. Ukončil jsem jeden důležitý startovní mezník, a jsem plně odhodlaný pokračovat. Tentokrát ale neudělám chybu, že budu něco omezovat a pojedu přesně podle jídelníčku, který si sestavuji den dopředu. Těším se dokonce i na trénink, protože jsem trošku provokoval trenérku a doufám, že mě opět zničí. Vím, že zase dokážu jet a soustředit se na 100%.

Definice mého problému? Mě nikdy nechybí motivace, spíš jsem přemotivovaný, pak jedu na 200% a začínám dělat kraviny.

Závěrem je asi nutno pozastavit se a zrekapitulovat důležité informace. Neomezujte sacharidy ani jiné živiny. Vždy se to někde podepíše a nejčastěji na psychice. Nikdy nic nevzdávejte! Jednou jste začali tak pokračujte. Přeji hodně úspěchu. :)

4 komentáře:

  1. Tělo ty živiny potřebuje, nejde si urychlovat cestu tím, že je vyřadíš. Ale to ty už snad konečně víš - jako bych ti to pořád neříkala ;) Tak střádej energii na zítřek. Snad už to bude bez zbytečných řečí o vzdávání se a pěkně naplno!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se nikdy nevzdávám, pokud říkám že ano, tak lžu! :-D pouštím si písničky a opakuji skákání v hlavě. :-D jinak se vzdát ani nemůžu. Pořád tady je moje trenérka, ktera by snad i přijela mi dát trenink i před barákem. :-D

      Vymazat
  2. spíš jsem přemotivovaný, pak jedu na 200% a začínám dělat kraviny.--> tak touhle větou jsi přesně vystihl, co mě často trápí. Občas zničeho nic úplně vypadnu z toho svého zajetého (a vlastně i milovaného) režimu, plácnu sebou, jen jím nezdravé jídlo a na cvičení také rezignuji. Takhle se to táhne třeba týden-dva a pak si řeknu stop a pustím se do toho znovu. Chybou je, že jsem to doteď pokaždé přepálila již od začátku, cvičila jsem jako blázen skoro 2 hodiny denně a nedávala si žádný odpočinek. No a co se pak nestalo? Po 3 týdnech jsem byla tak vyřízená, že opět přišlo období rezignace. No, snad jsem se již poučila, teď se snažím všechno držet v té zdravé míře, respektovat své tělo...a hlavně se mít rád-to je základ :)
    Máš rozhodně štěstí na tak úžasnou trenérku! Budu Ti držet palce:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas se to stává... chci výsledky a nerad čekám :) no alespoň jsem si v posledních dnech uvědomil, že jsem tělo devastoval dost dlouho a nemůžu mít prostě skvělé tělo hned. :) Takhle se nato snažím nahlížet, trénuju tvrdě ale taky jím docela hodně :) tak uvidíme jak dlouho budu moct takhle pracovat :) a odpočinek? 1 - 2* týdně, maximum 3* :)

      Vymazat